februarie 13, 2011

Reorganizare sistem spitalicesc

Scriu din ce in ce mai rar in ultima vreme aici.
Prioritati schimbate, proiecte diferite, lene.

Scriu astazi despre RSS (reorganizarea sistemului spitalicesc) in incercarea de a fi obiectiv. Daca nu-mi iese am speranta ca voi fi tras de maneca cu argumente logice & reale.
Scriu pentru ca m-am saturat de intoxicatiile din presa referitoare la disponibilizari & co.

Nota MS se regaseste aici si specifica clar, negru pe alb:

nu va exista personal medical disponibilizat.


În cazul comasărilor, unităţile sanitare devin secţii exterioare ale unităţilor nou înfiinţate, ca urmare nu va exista motivaţie pentru disponibilizare de personal. În cazul celor 71 de unităţi sanitare care vor fi reprofilate, cei 794 de medici şi 2532 asistenţi medicali vor fi repartizaţi, după caz, în unităţile sanitare nou înfiinţate sau în cele din judeţul în care au domiciliul.


Pun pauza aici citarilor pentru a introduce un strop de aritmetica:
71 unitati reprofilate = 794 medici = 2532 asistenti medicali adica 11.2 medici / spital si respectiv 35.66 asistenti medicali.

Punctual, dintre cei mai zgomotosi, mi-am indreptat atentia spre Spitalul Tandarei si spre Spitalul Babadag.

Tandarei are un numar de maxim 1 medic / specialitate si un numar de 8 medici dintre care unii cu jumatate de norma (tinand cont de veniturile nete din ultimele luni).
Babadag are in total 5 medici dintre care 1 singur pe OG si un numar fabulos de 2 (doua) paturi la maternitate (ca tot se laudau la televizor cu maternitatea renovata).

Daca ne uitam la indicatori observam ca peste 75% din buget se duce pe salarii (medicamente, reactivi si celelalte ... din bocceluta pacientului probabil)

La Tandarei 10% din bugetul de salarii merge catre ... echipa de conducere.

La Chirurgie au un singur chirurg (cu cine fac interventiile chirurgicale oare ...)

si exemplele pot continua.


CE E DE FACUT?
1. Ce adresabilitate au cele doua spitale? (numar cazuri DRG aprobate in 2010, pe ce specialitati, etc)
2. Care sunt cele mai apropiate unitati care sa aiba in structura aceste specialitati?
3. Transferul personalului medical catre noua unitate (adica medici si asistente) ar insemna plus valoare? (spitalul care-i va primi pe cei redistribuiti va avea un deficit de personal ceva mai redus decat anterior transferului)

Dupa ce am raspuns la intrebarile de mai sus:
- centru de acordare a primului ajutor (si nu ma refer doar la BLS-ul amarat pe care-l pot acorda cei de la SMURD, ci la ACLS-ul clasic) - pentru asta e nevoie de cel putin 3 medici in fiecare localitate
- renuntarea la comportamente puerile si implicarea matura in aceasta tranziie spre binele comunitatii si al pacientilor (ca tot ne batem cu pumnii in piept ca asta ne mana in lupta).

Despre unitatile comasate spun doar atat: dispar doar functiile de conducere. Adica medicul surghuinit sa conduca interimar spitalul se poate intoarce sa profeseze.
Nasol pentru cei certati cu stetoscopul.

In episodul urmator vorbim putin despre medici de familie si of-ul lor legat de CoCa 2011.

3 comentarii:

Crisia spunea...

Exact gandurile mele! In plus, in ce priveste spitalele de provincie, parte din asistente s-ar putea muta in activitatea de dispensar.
Sunt pacienti care aglomereaza spitalele numai si numai pentru ca nu exista in localitatea lor un asistent care sa faca niste tratamente injectabile la domiciliu. N-am inteles niciodata care-i noima internarii unui pacient intr-un spital de cronici, ca sa-l scoti dupa 14 zile de tratament pe care-l putea face bine-mersi si acasa, "ameliorat".

P.S. Primt-ai mail-ul meu, ca mi s-a mai intamplat sa am surprize de la Gmail?

Paul spunea...

Primit. Raspund mai greu.
Azi am fost la un pas sa scriu despre spitalul din Rovinari.
Da'ma gandesc ca ma bag in ciorba jurnalistilor de investigatii (care-au dat pe post reportajul ala documentat in doru' lelii azi) si apoi plang ca ii las nemancati.

Ref. la spitale de provincie iti reiterez invitatia de a ma vizita.
In principal la sfarsit de iulie.

Crisia spunea...

Am intrat pe site si mi-a placut ce-am vazut. Am in vedere manifestarea.